ISO 9000 -sarja osana organisaation johtamista ja integroitua johtamisjärjestelmää
Tapahtumassamme 9.6. kerroimme, miten organisaatiot voivat hyödyntää ISO 9000 -sarjan standardeja osana johtamista ja integroitua johtamisjärjestelmää.
ISO 9000 -sarjan standardit tunnetaan maailmanlaajuisesti organisaatioiden järjestelmällisen ja vaikuttavan laadunhallinnan perustana. Tapahtumassamme esittelimme sarjan kolmen keskeisen standardin (ISO 9000, -9001 ja -9004) tarkoituksen ja keskinäiset suhteet. Kerroimme, miten sarjan standardit ovat kytköksissä toisiinsa ja missä järjestyksessä organisaation kannattaa perehtyä standardeihin ja soveltaa niitä käytäntöön. ISO 9000 -sarjan kolmesta keskeisestä standardista saa eniten irti, kun niitä käyttää yhdessä ja oikeassa järjestyksessä, kokonaisuutena.
Kuulimme tapahtumassa myös case-kertomuksen ISO 9000 -sarjan käytöstä osana integroitua johtamisjärjestelmää.
Katso alta tapahtuman tallenne ja esitysmateriaalit.
Esitysmateriaalit
Tutustu tapahtuman esityksiin materiaalipankissamme.
Ohjelma
Tilaisuuden avaus
Risto Pulkkanen, asiantuntija, SFS
ISO 9000 -sarjan standardit, niiden tarkoitus ja oikea järjestys
Risto Pulkkanen, asiantuntija, SFS
ISO 9000 -sarja osana liiketoimintajohtamista
Tiia Tuomi, Head of Product management, Kiwa
ISO 9001 Telian johtamisjärjestelmän perustana
Minna Söderström, Head of Quality Management, Telia Finland